6 apr. 2011

weekendu mic zice: asa NU! Berea la PET s-a născut în România


In Romania, prima bere in ambalaj PET a fost imbuteliata la sfarsitul anului 1998 sub brandul Neumarkt al producatorului Bere Mures.
Initial, ambalajul utilizat de producatorul din Mures era de doar 1,5 litri
Berea la PET a fost gandita pentru Romania ca o propunere mai convenabila pentru consumul casnic

Berea la PET s-a născut în România.
Sursa: Mediafax | Publicat: 22 mar 2011,


"Berea la PET s-a născut în România. România a fost leagănul acestui tip de produs, care s-a extins apoi în Bulgaria, Cehia, Ucraina şi Rusia", a spus van Karnebeek.

El a explicat că românilor le place să împartă băutura, pe când în ţara din care provine el (Olanda - n.r.) fiecare băutor stă la masă având la masă propria bere.

"În cazul acesta, România vine cu un exemplu în care îi învaţă şi pe cehi să bea bere", a afirmat van Karnebeek.

Cehia se află pe primul loc în topul băutorilor de bere, cu un consum de 159 litri pe cap de locuitor în 2009, an în care în România consumul mediu era la aproape jumătate, respectiv 81 litri pe cap de locuitor.

În România, PET-ul deţine primul loc în preferinţele consumatorilor de bere, cu o pondere de 49,3%, urmat de sticlă - 31,7%, de doză - 16% şi de berea draught, cu o pondere de 3%.

"Berea draught adevărată şi rece nu se compară cu nimic. În România, băutorii de bere draught sunt mult mai puţini comparativ cu alte ţări. Acesta este un segment care trebuie dezvoltat", a mai spus van Karnebeek.

Piaţa berii din România a scăzut cu 3,5% anul trecut, ajungând la un volum total de 17 milioane de hectolitri.

Din Asociaţia Berarii României fac parte companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Goup, United Romanian Beweries şi Ursus Beweries.

In anul 2000, vanzarile de bere in ambalaj PET reprezentau doar 2% din piata locala.
In urmatorii ani, segmentul berii la PET a crescut intr-un ritm rapid din cauza puterii de cumparare scazute a consumatorilor.

Filialele multinationalelor, care detin peste 50% din piata berii, au devenit in scurt timp interesate de segmentul berii la PET si au inceput sa lanseze brandurile proprii in acest ambalaj.

In 2003, atat brandul Bucegi, detinut de Heineken Romania, si Bergenbier, brand din portofoliul InBev Romania, erau produse la PET.
Ursus Breweries a decis abia in 2005 sa intre pe piata berii in ambalaj PET, cu brandul Ciucas.

Incep sa fie lansate si beri in amabalaje PET de 0,5 si un litru.
In 2008, 46,5% din vanzarile anuale de bere au fost realizate in ambalaj PET.

Niciun comentariu: